A cukormentes, szénsavas üdítőktől karcsúbb lehet derekunk, azonban azok, akik minden nap ezt isszák, nagyobb eséllyel kaphatnak szívrohamot, vagy stroke-ot egy új amerikai tanulmány szerint.
A kutatók arra jöttek rá, hogy az idősebb felnőttek, akik minden nap ilyen italokat ittak, 44 százalékkal nagyobb eséllyel kaptak szívrohamot. A kutatás arról nem számolt be, hogy a cukormentes, de nem szénsavas üdítőknek is hasonló hatásuk volna-e. A kutatócsapat 2,564, 69 éves vagy annál idősebb new york-i felnőttet követett nyomon.
A kezdetet követő egy évtizedben 591 férfi és nő szenvedett el szívrohamot, stroke-ot, vagy halt meg kardiovaszkuláris betegség következtében, beleértve annak a 163 embernek a 31 százalékát, akik diétás, szénsavas üdítőt ittak minden nap a kutatás elejétől kezdve.
A kutatók megállapították, hogy a szénsavas, diétás üdítők fogyasztása 44 százalékkal megnövelte a stroke és a szívroham kockázatát. Azonban azon résztvevők 22 százalékánál, akik ritkán vagy egyáltalán nem ittak ilyen frissítőket hasonló problémák fordultak elő. A tanulmány vezetője elmondta: ha valóban ezek az italok állnak a problémák hátterében, az még nem világos, hogy miért. Néhány korábbi, egereken végzett kutatás eredménye alapján feltételezhető, hogy a nem természetes édesítőszerek megnövelik az étvágyat és így súlygyarapodást idéznek elő. A kérdés viszont még fennáll: ez vajon az emberekre is igaz lenne? - írja a Foxnews.