1%.net   -  Utazás   -  Humor   -  Állatbarát   -  Sci-Fi   -  Ketrecharc   -  Buli   -  Koktélok   -  +18   -  Ingyen weblap   -  Adó 1%   -  Adó 1.info   -  Steak Szeged

   
Regisztrálj, majd töltsd fel:
- receptedet képpel,
- legjobb ételed fotóját!
 Recept - egészséges életmód! Szia Idegen!· Regisztráció 2012. máj. 20., vasárnap - Bernát, Felícia 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:

Regisztráció
Elfelejtettem a jelszavam

Összes tag: 7899
Legutóbbi tag: andy83
Kedvencekhez ad!
Oldalajánló!

Szavazás

Szeretsz főzni?

Igen
Nem
Néha szoktam
Csak ha muszály
Mirelitet kajálok

Receptek

Sütik, deszertek

Levesek

Gyümölcsök

Húsos

Húsmentes

Sűltek

Saláták

Italok, koktélok, túrmixok

Tészták

Fogyókúra, fogyiklub

Befőzések, lekvárok, savanyúságok

Energiaital túladagolás: Valós probléma, így figyeljünk a feliratokra

Jó, ha tudod!

«Előző cikk |Véletlen cikk| Következő cikk»
Dátum: 2012. febr. 10., péntek - 15:04, Módosítva: 2012. febr. 10., péntek - 15:05
Szerkesztette: szadmin
Share/Bookmark

  nyomtat

Ausztrál kutatók sürgetik, hogy helyezzenek el egészségügyi figyelmeztetéseket a koffeintartalmú energiaitalokon, miután megugrott azok száma, akiknél egészségügyi problémák jelentkeztek az elfogyasztásuk után.

A Sydneyi Egyetem orvosi karának szakemberei szerint míg 2004-ben csupán tizenkét nemkívánatos hatásról érkezett jelentés az energiaitalokkal kapcsolatban, addig 2010-ben már 65 ilyen eset volt. A telefonos egészségügyi szolgálatok az eltelt hét év alatt 297 segélykérő hívásról számoltak be, legalább 128 ember kórházi kezelésre szorult olyan tünetekkel, mint szívremegés (palpitáció), erős nyugtalanság és gyomorproblémák.

Húsz személynél még súlyosabb tünetek jelentkeztek, például görcsök és hallucinációk. A Medical Journal of Australia című szakfolyóiratban hétfőn közzétett tanulmány szerint az érintettek átlagos életkora 17 év volt, akik gyakran alkohollal keverték az energiaitalokat. "Tanulmányunk demonstrálja az egyre növekvő probléma kiterjedtségét Ausztráliában..., különösen a kamaszok körében" - írták a szerzők, akik szerint az egészségügyi hatóságok intézkedésére lenne szükség, például az energiaitalok koffeintartalmának korlátozására, csomagolásukon pedig az egészségügyi veszélyek feltüntetésére.

Kérdés persze - amivel a híradásban nem találkoztunk -, hogy mennyi az annyi, azaz hány dobozzal döntöttek magukba a fiatalok, akiket vizsgáltak. Hiszen bármiből megárt a sok (koffein), ezért nem iszunk meg például kávéból sem ötöt egymás után.

Forrás: MTI


A rovat további cikkei

» Húsvéti praktikák a konyhában
» Húsvéti sonkavizit
» Napi 1 alma az egészségünkért
» Milyen a jó Húsvéti sonka?
» A diétás, szénsavas üdítők megnövelik a szívroham kialakulásának esélyét
» Energiaital túladagolás: Valós probléma, így figyeljünk a feliratokra
» Veszélyes táplálékkiegészítők
» Mégsem véd meg a rostgazdag étel!
» Káposzta: Az egészségünk forrása lehet
» Mit együnk ha fáradtak vagyunk?
» Ezért ne igyunk energiaitalt
» Tényleg mérgező és rákkeltő az édesítőszer?
» Ételkészítési fogalmak és eljárások I.
» Ételkészítési fogalmak és eljárások II.
» A nyár gyümölcsei: ribizli, málna és a földieper
» Csapvíz, vagy ásványvíz?
» Ananásszal az egészségért
» A legtöbb kenyér csak duzzasztott, élelmiszer hulladék
» A sok vörös hús növeli a nők kockázatát a szélütésre
» Miért kell a B-vitamin?

Hozzászólások:

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned. A bejelentkezéshez regisztrálnod kell magad, amit itt tehetsz meg.

Képajánlat

Absolut Vodka
Absolut Vodka
 
 
 
 
 
Jókat eszel?! Csatlakozz!!!