1%.net   -  Utazás   -  Humor   -  Állatbarát   -  Sci-Fi   -  Ketrecharc   -  Buli   -  Koktélok   -  +18   -  Ingyen weblap   -  Adó 1%   -  Adó 1.info   -  Steak Szeged

   
Regisztrálj, majd töltsd fel:
- receptedet képpel,
- legjobb ételed fotóját!
 Recept - egészséges életmód! Szia Idegen!· Regisztráció 2012. máj. 20., vasárnap - Bernát, Felícia 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:

Regisztráció
Elfelejtettem a jelszavam

Összes tag: 7899
Legutóbbi tag: andy83
Kedvencekhez ad!
Oldalajánló!

Szavazás

Szeretsz főzni?

Igen
Nem
Néha szoktam
Csak ha muszály
Mirelitet kajálok

Receptek

Sütik, deszertek

Levesek

Gyümölcsök

Húsos

Húsmentes

Sűltek

Saláták

Italok, koktélok, túrmixok

Tészták

Fogyókúra, fogyiklub

Befőzések, lekvárok, savanyúságok

Napi 1 alma az egészségünkért

Jó, ha tudod!

«Előző cikk |Véletlen cikk| Következő cikk»
Dátum: 2012. febr. 21., kedd - 17:56, Módosítva: 2012. márc. 24., szombat - 09:36
Szerkesztette: szadmin
Share/Bookmark

  nyomtat

Napi egy alma elfogyasztása rendkívül fontos az egészségünk megőrzése szempontjából – derítették ki nemrég táplálkozástudománnyal foglalkozó tudósok.

A Norwichi Táplálkozáskutató Intézet munkatársai szerint a múltban jelentős mértékben alábecsülték azoknak az antioxidánsoknak a jelentőségét, amelyek például az almában, barackban, vagy éppen a nektarinban találhatóak. Véleményük szerint ezeknek az úgynevezett polifenoloknak a szintje körülbelül ötször magasabb az említett gyümölcsökben, mint korábban gondolták.

A kutatás vezetője Fulgencio Saura-Calixto professzor a The Telegraph-nak nyilatkozva elmondta, hogy ezen polifenolok rendkívüli jelentőséggel bírnak az emberi táplálkozás, és az egészségmegőrzés szempontjából, és további vizsgálatuk fényt deríthet sok olyan kérdésre, mely még tisztázatlan a növényi eredetű ételek emberi szervezetre gyakorolt hatásaival kapcsolatban.

Dr Paul Kroon, aki szintén közreműködött a tanulmány elkészítésében így nyilatkozott: „Ezek az anyagok a bélben az ott élő baktériumok által olyan metabolitokra bomlanak, melyek elengedhetetlenek például az antioxidánsok működéséhez.” A tanulmány eredményeit publikáló cikk a Journal of Agricultural and Food Chemistry című lapban jelent meg nemrég.


A rovat további cikkei

» Húsvéti praktikák a konyhában
» Húsvéti sonkavizit
» Napi 1 alma az egészségünkért
» Milyen a jó Húsvéti sonka?
» A diétás, szénsavas üdítők megnövelik a szívroham kialakulásának esélyét
» Energiaital túladagolás: Valós probléma, így figyeljünk a feliratokra
» Veszélyes táplálékkiegészítők
» Mégsem véd meg a rostgazdag étel!
» Káposzta: Az egészségünk forrása lehet
» Mit együnk ha fáradtak vagyunk?
» Ezért ne igyunk energiaitalt
» Tényleg mérgező és rákkeltő az édesítőszer?
» Ételkészítési fogalmak és eljárások I.
» Ételkészítési fogalmak és eljárások II.
» A nyár gyümölcsei: ribizli, málna és a földieper
» Csapvíz, vagy ásványvíz?
» Ananásszal az egészségért
» A legtöbb kenyér csak duzzasztott, élelmiszer hulladék
» A sok vörös hús növeli a nők kockázatát a szélütésre
» Miért kell a B-vitamin?

Hozzászólások:

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned. A bejelentkezéshez regisztrálnod kell magad, amit itt tehetsz meg.

Képajánlat

Rakott tészta
Rakott tészta
 
 
 
 
 
Jókat eszel?! Csatlakozz!!!