Napi 1 alma az egészségünkért
|
Napi egy alma elfogyasztása rendkívül fontos az egészségünk megőrzése szempontjából – derítették ki nemrég táplálkozástudománnyal foglalkozó tudósok.
A Norwichi Táplálkozáskutató Intézet munkatársai szerint a múltban jelentős mértékben alábecsülték azoknak az antioxidánsoknak a jelentőségét, amelyek például az almában, barackban, vagy éppen a nektarinban találhatóak. Véleményük szerint ezeknek az úgynevezett polifenoloknak a szintje körülbelül ötször magasabb az említett gyümölcsökben, mint korábban gondolták. Tovább...
|
|
A diétás, szénsavas üdítők megnövelik a szívroham kialakulásának esélyét
|
A cukormentes, szénsavas üdítőktől karcsúbb lehet derekunk, azonban azok, akik minden nap ezt isszák, nagyobb eséllyel kaphatnak szívrohamot, vagy stroke-ot egy új amerikai tanulmány szerint.
A kutatók arra jöttek rá, hogy az idősebb felnőttek, akik minden nap ilyen italokat ittak, 44 százalékkal nagyobb eséllyel kaptak szívrohamot. A kutatás arról nem számolt be, hogy a cukormentes, de nem szénsavas üdítőknek is hasonló hatásuk volna-e. A kutatócsapat 2,564, 69 éves vagy annál idősebb new york-i felnőttet követett nyomon. Tovább...
|
|
A csokoládé története
|
Amerikában az aztékok már jóval az Európai hódítók előtt is itták a csokoládét. 1519-ben, amikor a spanyolok a mai Mexikó területére érkeztek, Montezuma xocolatl-lal kínálta Cortést.
A fűszeres ital alapanyagai kakaó, víz, fahéj, ánizs, chili és kukoricaliszt volt. Az 1500-as években Spanyolországnak kakaóbehozatali monopóliuma volt. Az ital receptjét titkosan kezelték, cukorral, fahéjjal, szerecsendióval illetve vaníliával ízesítve fogyasztották. Ausztriai Anna királyné, XIII. Lajos francia király feleségeként hozta át a csokoládét Spanyolországból Franciaországba. Tovább...
|
|
Durumtészta: könnyen emészthető, finom és nem hizlal
|
Tél vége felé érdemes előnyben részesítenünk a kalóriában viszonylag szegény, ám vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag táplálékokat, hogy a szerveztünk fellélegezhessen – de a hideg miatt jobban kívánjuk a nehezebb ételeket.
Az áthidaló megoldást a tésztafélékből készült ételek jelentik Tél vége felé érdemes előnyben részesítenünk a kalóriában viszonylag szegény, ám vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag táplálékokat, hogy a szerveztünk fellélegezhessen – de a hideg miatt jobban kívánjuk a nehezebb ételeket. Tovább...
|
|
Kurkumával a hosszabb életért
|
Védhet a szellemi leépüléstől, ha hetente egyszer-kétszer kurkumával fűszerezett ételt, például curryt fogyaszt valaki - idézte svéd kutatók megállapítását a The Daily Telegraph brit napilap online portálja.
Ecetmuslicákkal végzett kísérleteikben a Linköpingi Egyetem szakemberei úgy találták, hogy azok a gyümölcslegyek, amelyeknek a kurkuma hatóanyagát, a kurkumint adagolták, 75 százalékkal tovább éltek társaiknál. A megállapítás segít megmagyarázni azt is, hogy miért ritkább a szellemi leépülés az indiai idős emberek körében nyugati kortársaikhoz képest.
Tovább...
|
|
Valentin-napi szerelmes ízek
|
Ha úgy döntünk, hogy saját magunk készítjük a Valentin-napi vacsorát, akkor a jól megválasztott fogásokkal meglephetjük a szerelmünket vagy a szerelemkeltő ételek éppen elősegítik a hódítást.
A bazsalikom, borsmenta, chili, édeskömény, fagyöngy, fahéj, koriander, petrezselyem, sáfrány, szegfűszeg, szerecsendió, ánizs, vanília és zeller mind -mind olyan fűszer, amelyet bátran felhasználhatunk a szerelmi csábításra. Egy jól összeválogatott ételsor élvezetes elfogyasztása után vacsorapartnerünknek minden bizonnyal máshoz is kedve támad. Tovább...
|
|
Tuti vágyfokozó Valentin-napra
|
1. Gyömbér
A gyömbért fűszerként és savanyított formában is fogyaszthatod. Bizonyos hatóanyagai véralvadásgátlók (Ne feledd: a kötelezően felírt gyógyszer nem helyettesíthető vele!), fokozza a vérkeringést, s általános élénkítő hatású. Az ázsiai orvoslásban úgy tartják, hogy hevíti a testet, ezzel serkenti a nemi szerveket.
Tippünk: Levesbe, szusi ételek mellé, keksz és jó minőségű csokoládé formájában ajánljuk. Tovább...
|
|
Valentin napi datolyás tortavariációk
|
Valentin nap közeledtével párunkat nemcsak tárgyi ajándékokkal, hanem különleges desszerttel is meglephetjük.
Egyes kultúrák gasztronómiájában a datolyát erotikus gyümölcsként tartják számon. A datolya egy ősi kultúrnövény, amiről már a Biblia is említést tett. A zsidó nép a datolyához az igazságosság és a szépség fogalmait társította. Friss és aszalt változatban egyaránt fogyasztható, de magas cukortartalma miatt jobb kevesebbet fogyasztani belőle. Tovább...
|
|
Valentin nap a konyhában
|
Bár a Valentin-napot sokan a magyar kultúrától idegen amerikai hülyeségnek tartják, mégis egyre többen gondolják úgy, hogy ezt az alkalmat felhasználhatják a szerelmük megünneplésére, és egy kicsit feldobhatják a szerelmi életüket.
Ha azonban a tudományos magyarázatoktól eltekintünk, egyszerűen egy finom vacsora is képes érzéki hangulatot teremteni, főleg ha egy kevés borral oldjuk is a gátlásokat. A gasztronómiában a megfelelő hangulat megteremtéséhez a rostonsült, párolt spárgát, az avokádót krémként vagy salátaként, az osztrigát fűszerezve nyersen, vagy párolva, rákokat roston sütve vagy megfőzve ajánlják. Tovább...
|
|
Túl sok só van a kenyérfélékben
|
A legtöbb só, amit az emberek elfogyasztanak, a kenyérfélékből származik – állítja a CDC, az amerikai Járványvédelmi és Megelőzési Központ legújabb jelentésében.
Ugyanis az Egyesült Államokban a só fogyasztása olyan népszerű ételekhez kötődik, mint a péksütemények, felvágottak, pácolt húsok, pizza, baromfi, levesek, szendvicsek sajt, tészta és a snack-félék, vagyis a perec és a chips. A tanulmány, amely közel hétezer résztvevővel készült, megállapította, hogy bár a kenyér adagonként nem tartalmaz túl sok sót. Tovább...
|
|
Energiaital túladagolás: Valós probléma, így figyeljünk a feliratokra
|
Ausztrál kutatók sürgetik, hogy helyezzenek el egészségügyi figyelmeztetéseket a koffeintartalmú energiaitalokon, miután megugrott azok száma, akiknél egészségügyi problémák jelentkeztek az elfogyasztásuk után.
A Sydneyi Egyetem orvosi karának szakemberei szerint míg 2004-ben csupán tizenkét nemkívánatos hatásról érkezett jelentés az energiaitalokkal kapcsolatban, addig 2010-ben már 65 ilyen eset volt. A telefonos egészségügyi szolgálatok az eltelt hét év alatt 297 segélykérő hívásról számoltak be, legalább 128 ember kórházi kezelésre szorult olyan tünetekkel, mint szívremegés (palpitáció), erős nyugtalanság és gyomorproblémák. Tovább...
|
|
Veszélyes táplálékkiegészítők
|
A multivitaminok, izomfejlesztő szerek és egyéb táplálékkiegészítők eladása az Egyesült Államokban a forgalmazóknak évi 23 millárd dollár hasznot hoz: a természetes eredetűnek mondott anyagok forgalma a leggyorsabban fejlődő üzlet, de senki sem állíthatja, hogy a nagyközönség számára is a legbiztonságosabb bevásárlás.
Ezt a figyelmeztetést az American Journal of Medicine áttekintő közleménye tartalmazza, mind az orvosoknak, mind a laikusoknak címezve. Tovább...
|