1%.net   -  Utazás   -  Humor   -  Állatbarát   -  Sci-Fi   -  Ketrecharc   -  Buli   -  Koktélok   -  +18   -  Ingyen weblap   -  Adó 1%   -  Adó 1.info   -  Steak Szeged

   
Regisztrálj, majd töltsd fel:
- receptedet képpel,
- legjobb ételed fotóját!
 Recept - egészséges életmód! Szia Idegen!· Regisztráció 2012. máj. 20., vasárnap - Bernát, Felícia 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:

Regisztráció
Elfelejtettem a jelszavam

Összes tag: 7899
Legutóbbi tag: andy83
Kedvencekhez ad!
Oldalajánló!

Szavazás

Szeretsz főzni?

Igen
Nem
Néha szoktam
Csak ha muszály
Mirelitet kajálok

Receptek

Sütik, deszertek

Levesek

Gyümölcsök

Húsos

Húsmentes

Sűltek

Saláták

Italok, koktélok, túrmixok

Tészták

Fogyókúra, fogyiklub

Befőzések, lekvárok, savanyúságok

Gyümölcsben az egészség?!

Reformtémák, egészség, betegség

«Előző téma Következő téma»

 
 

Reformtémák, egészség, betegség - 2008. dec. 01., hétfő - 17:25
Összesen 3 válasz
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned. A bejelentkezéshez regisztrálnod kell magad, amit itt tehetsz meg.
tomek 2009. júli. 26., vasárnap - 22:40
Nagyon fontos, hogy rendesen mossuk meg a gyümölcsöket, különben többet árthatunk, mint amennyit nyerünk vele!
 
elizabetcardiff 2009. febr. 04., szerda - 15:21
nagymamam hashajtokent fogyasztotta az aszaltszilva kompotot, idos kora ellenere,sajnos agyverzesben halt meg
 
matrix 2008. dec. 01., hétfő - 17:25
Mi mire jó? Érelmeszesedés ellen egyen aszalt szilvát Az aszalt szilva kifejezetten csökkenti az érelmeszesedés megjelenését, nem csupán a főverőérben, hanem a teljes érrendszerben is. A British Journal of Nutrition által közölt biztató eredményt egyelőre csak egérkísérletekben tapasztalták, de a kutatók mindenkinek ajánlják a széleskörű emberi (ön)vizsgálatok végzését is. A szakembereknek már korábban sikerült olyan egértörzset kitenyészteni, amelyik koleszterinben gazdag étrenden szokatlanul hamar mutatta az érelmeszesedés tüneteit. Ezekben az állatokban az ütőerek belső felszínén zsíros lerakódások, koleszterinpárnák jelennek meg, ami miatt ér beszűkül. Ez hasonló az emberi szívinfarktust vagy egyéb érkatasztrófát megelőző állapothoz. Daniel Gallaher és Cynthia Gallaher ilyen egereket vizsgált öt hónapon keresztül. Az állatok sok koleszterint tartalmazó tápot ettek, szilva nélkül, illetve más csoportjaik kevés vagy kifejezetten sok szilvát kaptak. A kétféle szilvaadaggal kezelt egércsoporton kívül egy kontrollcsoport a szokásos, koleszterinben szegény egérkosztot kapta, szilva nélkül. A koleszterinnel táplált, szilvával is etetett egerek ereinek változását a szokásos étrenden élő egerekéhez hasonlították. A kutatók tapasztalatai szerint az aszalt szilvával bőségesen ellátott egerek érrendszere sokkal épebb maradt, mint azoké a koleszterindús, de "szilvaszegény" étrenden élő állatoké. Hangsúlyozták, hogy ebben a vizsgálatban az egerek koleszterinszintjét a szilva nem befolyásolta, tehát itt a kedvező hatás hátterében nem a vér koleszterintartalmának csökkenése játszott szerepet. Ez azért fontos megjegyzés, mert korábbi kutatások a szilva érvédő hatását vizsgálták, ezek szerint akár 10 dkg gyümölcs is jelentősen csökkenti a vér "rossz" koleszterinszintjé
 

Képajánlat

Fincsi farsangi fánk lekvárral
Fincsi farsangi fánk lekvárral
 
 
 
 
 
Jókat eszel?! Csatlakozz!!!